Autor |
Pobór oleju.. |
radzik
UĹĽytkownik
PostĂłw: 3
Miejscowość: Chełm/Warszawa
Dołączył: 07.09.09 Motocykl: xtz660
|
Dodane dnia 17.09.2009 22:35 |
|
|
Witam wszystkich!
Jężdżę 660tk± i pobiera mi olej. Zasięgałem już różnych opinii i jak się mogłem spodziewać różne były odpowiedzi. Jedno tylko "spece" mi powtarzali- jeden gar musi pić. Pytanie tylko o ilo¶ć brania... Jaka jest ilo¶ć "katalogowa" poboru oleju na1000km? Poratujcie chłopaki bo nie wiem, czy czasem remont nie czeka mojej maszyny.
PS.Celowo nie podaję warto¶ci jakie moja maszyna pije bo liczę naprawdę na szczere info a nie na żartobliwe opinie
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki! |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
Mirek_Slupsk
UĹĽytkownik

PostĂłw: 147
Miejscowość: Słupsk - Siemianice
Dołączył: 14.05.08 Motocykl: XTZ 660 Tenere94
GG: 1976525
|
Dodane dnia 18.09.2009 07:28 |
|
|
Jak sobie przypominam to "ksi±żkowo" 660 tka łyka ok. 150 ml / 1000 km . Moja przy przebiegu 44tys. łyka ok. 200 ml - 250 ml../ 1000km ( zależnie od jazdy )
Okolice Słupska -Pomorze ¦rodkowe |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
lukasz_vip
UĹĽytkownik

PostĂłw: 699
Miejscowość: Lubliniec, Wrocław
Dołączył: 02.12.08 Motocykl: XTZ 750 ST 89'
GG: 3394648
Skype: enduroboy2910
|
Dodane dnia 18.09.2009 17:26 |
|
|
Jak nie bierze więcej jak 0,5l na 1000km to nie rób remontu a kupuj tylko olej. Dopiero powyżej tej granicy my¶lałbym o remoncie
Lubliniec, Łukasz
SPRZEDAM
YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
radzik
UĹĽytkownik
PostĂłw: 3
Miejscowość: Chełm/Warszawa
Dołączył: 07.09.09 Motocykl: xtz660
|
Dodane dnia 18.09.2009 17:36 |
|
|
no to trochę mnie uspokoili¶cie bo mój przy 45ty¶ bierze gdzie¶ ok 300-max 400ml. Może to nie najmniej ale sprzęt jedzie jak trzeba, przy przekręcaniu manetki jeszcze nie robi zasłony dymnej no i jak do tej pory jest niezawodny Wielkie Dzięki!! |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
oli_van
UĹĽytkownik

PostĂłw: 321
Miejscowość: Prabuty
Dołączył: 24.02.08 Motocykl: XTZ660, R1200GS
|
Dodane dnia 18.09.2009 23:07 |
|
|
moja pierwsza potrafiła łyk±ć przy katowaniu po lesie nawet 200ml na ok. 3h. przy spokojnej jeĽdzie było to w granicy 100-150ml/1000km.
druga, młodsza, to i mniej piła. dolewka 200ml na 3000km to był max.
obecnie buma ma w ksi±żce zużycie do 1l/1000km, a nie bierze nic. szkopy zrobili se margines bezpieczeństwa. by się dużo nie tłumaczyć w serwisie.
...pierdu, pierdu a i tak wyl±dowałem na bmw |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
rychu
UĹĽytkownik

PostĂłw: 61
Miejscowość: Płock
Dołączył: 10.08.08 Motocykl: S10
|
Dodane dnia 19.09.2009 08:59 |
|
|
Nie wiem jak to jest z 660-tk± ale w 750 pomiar poziomu oleju jest bardzo wzlględny bo nigdy nie wiemy ile oleju akurat nie spłynęło do pompy albo zostało w misce (zależy to od ustawienia się z±bków w pompie oraz od kondycji samej pompy oleju).
Nie mniej wiadomo, że oliwy trzeba dolewać ale zużycia oleju z dokładno¶ci± do setek na 1000km bym nie traktował wi±ż±co. |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
trocin
UĹĽytkownik

PostĂłw: 61
Miejscowość: Puławy/Poznań
Dołączył: 26.07.09 Motocykl: XTZ 660 '94
GG: 8478669
|
Dodane dnia 13.10.2009 10:16 |
|
|
No wlasnie, w XTZ trudno o dokladny pomiar poziomu oleju. Ja latam na Castrolu Actevo 20W40, ktory podobno moto "lubi" i dolewam mniej wiecej 0.5l na 1000km. Silnik i skrzynia chodza super, moto nigdy nie dymi. Przebieg 60.000km
Edytowane przez trocin dnia 13.10.2009 10:19 |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
yamaha-mr
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: Wrocław/Ełk
DołączyĹ‚: 30.05.09 Motocykl: był i będzie
GG: 4376612
|
Dodane dnia 13.10.2009 16:49 |
|
|
zmien olej na shella 15W50 półsyntetyk, wymien filtr pow na nowy, i jesli zuzycie oleju nie spadnie, no to czas pogrzebać w głowicy. Miałem podobne zuzycie przy 30 tys km najechanych, i po w/w zabiegach zużycie wróciło do normy.
wiekszo¶ć motocykli tego typu jak Tenerka ma cos na kształt labiryntowego wyłapywacza oleju na odpowietrzeniu silnika( XT660Z '08, MT03, XT660R, Dominator itp) Bede chciał cos takiego zaadoptować, by gaĽniczki nie miały ochoty zaci±gać powietrza z olejem prosto z silnika.
pzdr
21" z przodu...ł±czcie się !!! :-)))
Edytowane przez yamaha-mr dnia 13.10.2009 16:57 |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
aswertyui
UĹĽytkownik

PostĂłw: 254
Miejscowość: Jabłonna k.Lublina
Dołączył: 21.01.09 Motocykl: XTZ 750 ST
GG: 614709
|
Dodane dnia 13.10.2009 21:32 |
|
|
hyy to ja niewiem czy to mozliwe ale moja tereska przez już 6000 ty¶. km nie wzieła prawie nic. Piszę prawie bo faktycznie cieżko jest precyzyjnie okre¶lić poziom tego oleju na tym patyczku bo bagnetem tego nie nazwę.
Mówili że maszyna nie potrafi okazywać uczuć. A jednak. |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
bartez
UĹĽytkownik

PostĂłw: 132
Miejscowość: Chełmno(Kałdus)
Dołączył: 18.11.07 Motocykl: TL1000R
GG: 7198505
|
Dodane dnia 13.10.2009 23:02 |
|
|
możliwe , możliwe  |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
fxrider
Super Administrator

PostĂłw: 1016
Miejscowość: Józefów
Dołączył: 10.11.07 Motocykl: R11GS&XL600R&LC4
GG: 9400818
|
Dodane dnia 13.10.2009 23:48 |
|
|
yamaha-mr napisał/a:
wiekszo¶ć motocykli tego typu jak Tenerka ma cos na kształt labiryntowego wyłapywacza oleju na odpowietrzeniu silnika( XT660Z '08, MT03, XT660R, Dominator itp) Bede chciał cos takiego zaadoptować, by gaĽniczki nie miały ochoty zaci±gać powietrza z olejem prosto z silnika.
pzdr
chyba mam gdzie¶ w piwnicy jeszcze takie co¶ pozostałe po ST - odezwij się na PW gdyby¶ był zainteresowany.
pzdr, Adam |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
yamaha-mr
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: Wrocław/Ełk
DołączyĹ‚: 30.05.09 Motocykl: był i będzie
GG: 4376612
|
Dodane dnia 14.10.2009 12:40 |
|
|
ok, tylko musze wpierw sprawdzic jaki kształt mi sie tam zmie¶ci, i czy wogule??
21" z przodu...ł±czcie się !!! :-))) |
|
Autor |
RE: Pobór oleju.. |
Pawel
UĹĽytkownik

PostĂłw: 31
Miejscowość: Poznań
Dołączył: 05.08.09 Motocykl: XJ 900
GG: 13280979
|
Dodane dnia 02.01.2010 11:22 |
|
|
Oto co znalazlem na www.advrider.com
"I have the 850 engine on my Super Tenere, and il doesn't use any oil, just as the 750 engine.
After studying a little bit the 850 oil consumption problem, apparently it's not a problem at all, it can happen that the oil seal from the front sprocket be in the wrong position and block an oil passage (pressurised). As a result, oil pressure will spray a fine mist of oil out of the engine, hence the consumption. The problem is easily corrected by turning the oil seal so the oil passage is free."
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=119985&page=4 |
|