XTZclub.pl
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Forum
Linki
Kontakt
Galeria
Regulamin
WÄ…tki na Forum
Najnowsze Tematy
problem z odpaleniem...
oging do gaznika xtz...
czujnik ci¶nienia oleju
sprężanie a zapalani...
Okolice Puław
Najciekawsze Tematy
II Zlot Tenerkowy? [272]
Jakie opony do XT... [228]
Chłopaki z SK i C... [213]
znalezione na All... [185]
Zlot XTZ: SK - CZ... [121]
Witamy
Niech motórzy¶ci wżdy postronni znaj±, iż tenerowcy nie gęsi, iż swe forum maj±

Zapraszamy do rejestracji na nowym forum:
xtzclub.pl


To forum funkcjonuje jako archiwum, proszę nie dodawać już nowych tre¶ci.

Zobacz Temat
XTZclub.pl | Mechanika | XTZ 750
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 12.12.2009 22:46
maj±c chwilkę czasu postanowiłem sprawdzić co za płyn mam w układzie chłodzenia. bo terese mam od niedawna.

jak już mam osłonę zdjęt± to pomy¶lałem że zerknę do ¶wiec, oczywi¶cie trzeba było klucz przetoczyć bo się nie zmie¶ciłemot: wink, wyci±gam ¶wiece my¶l±c że ustalę przy okazji skład mieszanki no i mnie trochę za skoczyło bo ¶wiece były tak wpłukane paliwem że izolator wygl±dał jak nówka sztuka.

to sobie pomy¶lałem że jeszcze sprężanie zmierzę no tak
jeden 9bar
drugi7,8bara
ten co ma mniej to zapala po chwili jakie¶ 10s po uruchomieniu gdy motor stoi kilka dni i temperatura jest około +5C a przy 0 to jakie¶ 20s

i tak sobie pomy¶lałem że to pewnie do zaworów muszę zobaczyćemot: smile

czy idę prawidłowym tokiem my¶lenia?
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
ANDERE
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 85
Miejscowość: Mętów
Dołączył: 18.08.09
Motocykl: może? XL_600_R
GG: 11072349
Dodane dnia 12.12.2009 22:54
Jak na moje oko tok my¶lenia dobry ale proponował bym jeszcze próbę olejow± aby wykluczyć poł±czenie tłok cylinder . emot: wink


Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
lukasz_vip
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 699
Miejscowość: Lubliniec, Wrocław
Dołączył: 02.12.08
Motocykl: XTZ 750 ST 89'
GG: 3394648
Skype: enduroboy2910
Dodane dnia 12.12.2009 22:57
Tak poza to czym mierzyłe¶ ci¶nienie? Bo bym musiał i siebie zmierzyć. U mnie zapala na lewy cylinder po 5 sek od zapalenia przy temp 0C.


Lubliniec, Łukasz
SPRZEDAM
YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD
Edytowane przez lukasz_vip dnia 12.12.2009 23:04
www.dt-80.prv.pl
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
LukaSS
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 874
Miejscowość: Biała Podl./Warszawa
Dołączył: 09.06.08
Motocykl: XTZ 750 ST
GG: 6429228
Dodane dnia 12.12.2009 23:06
A zawory kiedy regulowałe¶?


Komar 232, M-72 '46, WSK M06 B1 '68, WSK M21W2 Łobuz '81, Suzuki GSX-R 1100 '92, Kawasaki EN 450 LTD '85 ------------------------> XTZ 1000 '10 emot: wink
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 12.12.2009 23:10
się zrobi jak nowe drzwi do garażu wstawię pewnie pod koniec tygodnia

a olej tag ze uszczelni lekko niedomknięte zawory i sprężanie wzro¶nie. bynajmniej ja tak my¶lęemot: smile
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 12.12.2009 23:13
mierzyłem tym samym miernikiem co w autach sprawdzam, nie na dotyk tylko wkręcanym

a zaworów jeszcze wcale nie tykałem bo motor od paĽdziernika mamemot: smile
Edytowane przez yogi dnia 12.12.2009 23:14
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
aswertyui
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 254
Miejscowość: Jabłonna k.Lublina
Dołączył: 21.01.09
Motocykl: XTZ 750 ST
GG: 614709
Dodane dnia 12.12.2009 23:35
Próba olejowa nie uszczelni zaworów tylko ma za zadane zwiększyć szczelno¶ć styku cylindra z pier¶cieniami. Tak± próbę się wykonuje aby wykluczyć nieszczelno¶ć pier¶cieni. Jeżeli ci¶nienie nie wzro¶nie po tym zabiegu to na 99% jest to wina zaworów.


Mówili że maszyna nie potrafi okazywać uczuć. A jednak.
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 12.12.2009 23:56
no nie wiem w teori to tak wygl±da, ja się raz przejechałem na jednym silniku w pugu 406 zalałem olejem no i kompresja się pojawiła to tak jak mówicie to pomy¶lałem że pier¶cienie do bani no i porozbierałem a tu nie toemot: pfft to była pęknięta głowica w kierunku kanału wydechowego.

ale próbę zrobię i tak , bo do pracy się ¶pieszyłem
dzięki za podpowiedziemot: smile
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
maciejXtrem
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 168
Miejscowość: Tczew
Dołączył: 25.05.08
Motocykl: XTZ 750 SUPER
GG: 9866934
Dodane dnia 13.12.2009 09:30
Z tego co wiem we wszystkich XTZ drugi gar zapala po paru sekundach. Moja w lecie zapala normalnie lub z 3s. póĽniej. Ale teraz jak stoi w garażu (około 8 stopni) nie odpalana przez miesi±c to potrafi po 15s załapać na drugi gar. Pierwszy chwyta zawsze na dotyk.





Gdy potrzebna pomoc w trasie
www.lematrans.pl

Tczew koło Gdańska
Dla nawigacji:
N 54 04 44 40
E 18 46 41 16
www.lematrans.pl
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 13.12.2009 10:25
u mnie też pierwszy odpala od razu.

jak było cieplej to tak jak pisze maciejXtrem po jakiej¶ 2-3s zapalał drugi.
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
ANDERE
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 85
Miejscowość: Mętów
Dołączył: 18.08.09
Motocykl: może? XL_600_R
GG: 11072349
Dodane dnia 13.12.2009 10:49
Jest jeszcze jeden sposób aby sprawdzić co nawalił czy pier¶cienie czy głowica z zaworami. Trzeba odkręcić głowice i nalać na zawory chyba naftę techniczn± (nie pamiętam dokładnie ) i jeżeli po upływie paru godzin(od 8 do 12 godzin) nie ubędzie jako¶ bardzo znacznie tej nafty to znaczy że zawory szczelne. Można też za pomoc± tego cudownego płynu poszukać pęknięć w głowicy jeżeli posmarujesz głowice naft± i wytrzesz dokładnie jak±¶ szmatk± do sucha (bez używania żadnych rozpuszczalników itp) , a potem posypiesz talkiem to w miejscu pęknięcia talk nasi±knie naft± i niewidoczna dla oka pęknięcia stanie się widoczne.

PS. Nie jestem pewny czy to jest nafta na 100% ale taka metoda jest na pewno używana przy sprawdzaniu wad materiałowych w odlewach i jest praktycznie niezawodna przy szukaniu niewidocznych pęknięć emot: wink


Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 13.12.2009 11:13
tak to na pewno używa się nafty
ale o wykrywaniu pęknięć za pomoc± talku nie słyszałem, ale kiedy¶ sprawdzęemot: smile

ale szkoda mi rozbierać silnik, jak zaworów nie ruszałem bo widać że dawno tam nikt nie zagl±dał bo uszczelka jest już dobrze sparciała.

jest jeszcze co¶ takiego jak pomiar szczelno¶ć komory spalania, ustawiamy tłok w GMP przy zaworach zamkniętych czyli cylinder w suwie pracy i pompuje się powietrze, trzeba jeszcze zdemontować kolektor wdechowy i ss±cy by słyszeć czy nie ucieka, ale ja to tylko słyszałem nie praktykowałem.
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
LukaSS
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 874
Miejscowość: Biała Podl./Warszawa
Dołączył: 09.06.08
Motocykl: XTZ 750 ST
GG: 6429228
Dodane dnia 13.12.2009 11:23
Nie liczcie że w motocyklu, który ma minimum 15 lat będ± szczelne przylgnie i gniazda.
Po docieraniu można sprawdzić szczelno¶ć naft±.



Komar 232, M-72 '46, WSK M06 B1 '68, WSK M21W2 Łobuz '81, Suzuki GSX-R 1100 '92, Kawasaki EN 450 LTD '85 ------------------------> XTZ 1000 '10 emot: wink
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
ANDERE
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 85
Miejscowość: Mętów
Dołączył: 18.08.09
Motocykl: może? XL_600_R
GG: 11072349
Dodane dnia 13.12.2009 11:34
yogi napisał/a:

...jest jeszcze co¶ takiego jak pomiar szczelno¶ć komory spalania, ustawiamy tłok w GMP przy zaworach zamkniętych czyli cylinder w suwie pracy i pompuje się powietrze, trzeba jeszcze zdemontować kolektor wdechowy i ss±cy by słyszeć czy nie ucieka, ale ja to tylko słyszałem nie praktykowałem.


Miałem o tym w szkole wspominane jakie¶ 3 tygodnie temu i rzeczywi¶cie można osłuchiwać czy nie słychać szmerów w układzie dolotowym i wylotowym .Tak na dobr± sprawę to można ocenić czy nieszczelne s± zawory dolotowe czy wylotowe , może nie jako¶ dokładnie ale tak pi razy drzwi da się co¶ wykluczyć emot: wink


Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 13.12.2009 11:58
jak założę nowe wrotka do garażu i w piecu rozpalęemot: smile, to napiszę jak sytuacja wygl±da. ja nie jestem mechanikiem z wykształcenia tylko rolnikiememot: smile a smarowanie to hobbyemot: wink
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
bejtszan
UĹĽytkownik

PostĂłw: 17
Miejscowość: AleksandrówKujawski
Dołączył: 01.04.09
Motocykl: xtz750ST WSK125
GG: 2597319
Skype: bejtszan
Dodane dnia 13.12.2009 14:27
ja zalałem kolegtory benzyna przed tym ustawiłem tłoki na spreżanie, i zaktesiłem recznie kluczem i na wszystkich 6 s±cych puszcza powietrze podejrzewam że mam wywalone gniazda i zawory, dotarłem je i to samo .
putanie czy jest to dobra metoda na sprawdzanie szczelno¶ci zaworów s±cych
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 15.12.2009 19:47
Dzi¶ porozbierałem i dobrałem się do tych zaworów i żaden nie był podparty na 4 ss±cych było po 0,10 1-0,12 i jeszcze 1-0,15 , a wydechowe 2x0,25 i 2x0,29

więc mnie to zaniepokoiłoemot: sad ale palcem uchyliłem podci¶nieniow± przepustnice i zobaczyłem że na jednym jest lekko uchylona, a na drugim całkowicie zamknięta(cylinder z tym słabszym sprężaniem) i sobie pomy¶lałem że on niema się czym napełnićemot: smile
więc założyłem jeszcze raz manometr i w czasie kręcenia odkręciłem manetkę a tu szokemot: blink
12,5bara
drugi gar i to samo 12,5bara

zawory ustawiłem ss±ce na 0,20mm i wydech 0,30mm

co jeszcze zauważyłem to że krócice ss±ce s± w zaawansowanej rozsypce
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
fxrider
Super Administrator

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 1016
Miejscowość: Józefów
Dołączył: 10.11.07
Motocykl: R11GS&XL600R&LC4
GG: 9400818
Dodane dnia 15.12.2009 19:55
te, a wiesz, że sprężanie się mierzy wła¶nie z otwart± przepustnic± ? Znaczy masz zdrowe moto emot: wink
A co do tych nierówno opadaj±cych przepustnic to zrób co¶ z tym, bo może przez to więcej palić, nierówno pracować i strzelać w wydech.
Króćce ss±ce z rozebranej XTZ mam gdzie¶ jeszcze, w zeszłym roku był jeszcze w zupełnie dobrym stanie.

pzdr, Adam
xtzclub.pl
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
yogi
UĹĽytkownik

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09
Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
Dodane dnia 15.12.2009 20:11
teraz już wiememot: smile
a krócice zamówiłem nowe z larssona 53zł na czwartek będ±

to nie chodzi o te pierwsze podci¶nieniowe one s± ok. tylko ta jedna na o¶ce była więcej uchylona od drugiej

a może mi kto¶ powie jak czepić się przegl±du tych gaĽników, jak je synchronizować?
bo nigdy tego nie robiłem bo w xt nie miałem takiej potrzeby

a poziom jak się sprawdza za uruchomionym silniku? czy podczas zgaszonego.
Autor RE: sprężanie a zapalanie ST
fxrider
Super Administrator

Avatar UĹĽytkownika

PostĂłw: 1016
Miejscowość: Józefów
Dołączył: 10.11.07
Motocykl: R11GS&XL600R&LC4
GG: 9400818
Dodane dnia 15.12.2009 20:24
poziom na zgaszonym, pilnuj idealnie pionu moto (poziomica) przy pracy, bo to ma znaczenie.
Synchronizacja - potrzebujesz wakuometrów, podpinasz je do kolektorów ss±cych i ustawiasz ¶rub± wzajemne położenie względem siebie obu przepustnic. Na niskich obrotach i na wysokich, po każdym ustawieniu kilka przegazówek dla sprawdzenia czy nic się nie zmienia.
Oczywi¶cie ustawianie na ciepłym silniku i po serwisie gaĽników (w tym poziomu) bo inaczej to nie ma senzu.
Mam też metodę nieortodoksyj± na synchro bez wakuometrów, ale słabo się nadaje do polecania.

pzdr, Adam
xtzclub.pl
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Skocz do Forum:
Shoutbox
maslok666 19.05.2018 01:42
yo

fxrider 17.11.2017 22:51
Dzisiaj 10ta rocznica istnienia forum emot: smile

rychu 11.10.2016 15:29
cze¶ć wszystkim emot: smile

Giani XTZ 26.08.2015 15:15
Halo halo emot: smile

Giani XTZ 27.01.2015 13:23
nadal działa emot: smile

Giani XTZ 27.01.2015 13:22
hahaha

rychu 30.03.2014 16:20
dzi¶ sprawdzałem, czy działa?

LukaSS 01.12.2013 11:51
test testu emot: smile Kto¶ tu jeszcze zagl±da? emot: smile

xieciu 24.11.2012 19:51
a Ciebie co tu sprowadza?

szymek1960 26.09.2012 20:27
jeszcze działa?

Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Logowanie
Nazwa UĹĽytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
UĹĽytkownikĂłw Online
Gości Online: 2
Brak UĹĽytkownikĂłw Online

Zarejestrowanch UzytkownikĂłw: 485
Najnowszy UĹĽytkownik: yaraso
Copyright © 2007-2010 XTZclub.pl