Autor |
sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 12.12.2009 22:46 |
|
|
maj±c chwilkę czasu postanowiłem sprawdzić co za płyn mam w układzie chłodzenia. bo terese mam od niedawna.
jak już mam osłonę zdjęt± to pomy¶lałem że zerknę do ¶wiec, oczywi¶cie trzeba było klucz przetoczyć bo się nie zmie¶cił , wyci±gam ¶wiece my¶l±c że ustalę przy okazji skład mieszanki no i mnie trochę za skoczyło bo ¶wiece były tak wpłukane paliwem że izolator wygl±dał jak nówka sztuka.
to sobie pomy¶lałem że jeszcze sprężanie zmierzę no tak
jeden 9bar
drugi7,8bara
ten co ma mniej to zapala po chwili jakie¶ 10s po uruchomieniu gdy motor stoi kilka dni i temperatura jest około +5C a przy 0 to jakie¶ 20s
i tak sobie pomy¶lałem że to pewnie do zaworów muszę zobaczyć
czy idę prawidłowym tokiem my¶lenia? |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
ANDERE
UĹĽytkownik

PostĂłw: 85
Miejscowość: Mętów
DołączyĹ‚: 18.08.09 Motocykl: może? XL_600_R
GG: 11072349
|
Dodane dnia 12.12.2009 22:54 |
|
|
Jak na moje oko tok my¶lenia dobry ale proponował bym jeszcze próbę olejow± aby wykluczyć poł±czenie tłok cylinder . 
 |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
lukasz_vip
UĹĽytkownik

PostĂłw: 699
Miejscowość: Lubliniec, Wrocław
Dołączył: 02.12.08 Motocykl: XTZ 750 ST 89'
GG: 3394648
Skype: enduroboy2910
|
Dodane dnia 12.12.2009 22:57 |
|
|
Tak poza to czym mierzyłe¶ ci¶nienie? Bo bym musiał i siebie zmierzyć. U mnie zapala na lewy cylinder po 5 sek od zapalenia przy temp 0C.
Lubliniec, Łukasz
SPRZEDAM
YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD
Edytowane przez lukasz_vip dnia 12.12.2009 23:04 |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
LukaSS
UĹĽytkownik

PostĂłw: 874
Miejscowość: Biała Podl./Warszawa
Dołączył: 09.06.08 Motocykl: XTZ 750 ST
GG: 6429228
|
Dodane dnia 12.12.2009 23:06 |
|
|
A zawory kiedy regulowałe¶?
Komar 232, M-72 '46, WSK M06 B1 '68, WSK M21W2 Łobuz '81, Suzuki GSX-R 1100 '92, Kawasaki EN 450 LTD '85 ------------------------> XTZ 1000 '10  |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 12.12.2009 23:10 |
|
|
się zrobi jak nowe drzwi do garażu wstawię pewnie pod koniec tygodnia
a olej tag ze uszczelni lekko niedomknięte zawory i sprężanie wzro¶nie. bynajmniej ja tak my¶lę |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 12.12.2009 23:13 |
|
|
mierzyłem tym samym miernikiem co w autach sprawdzam, nie na dotyk tylko wkręcanym
a zaworów jeszcze wcale nie tykałem bo motor od paĽdziernika mam
Edytowane przez yogi dnia 12.12.2009 23:14 |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
aswertyui
UĹĽytkownik

PostĂłw: 254
Miejscowość: Jabłonna k.Lublina
Dołączył: 21.01.09 Motocykl: XTZ 750 ST
GG: 614709
|
Dodane dnia 12.12.2009 23:35 |
|
|
Próba olejowa nie uszczelni zaworów tylko ma za zadane zwiększyć szczelno¶ć styku cylindra z pier¶cieniami. Tak± próbę się wykonuje aby wykluczyć nieszczelno¶ć pier¶cieni. Jeżeli ci¶nienie nie wzro¶nie po tym zabiegu to na 99% jest to wina zaworów.
Mówili że maszyna nie potrafi okazywać uczuć. A jednak. |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 12.12.2009 23:56 |
|
|
no nie wiem w teori to tak wygl±da, ja się raz przejechałem na jednym silniku w pugu 406 zalałem olejem no i kompresja się pojawiła to tak jak mówicie to pomy¶lałem że pier¶cienie do bani no i porozbierałem a tu nie to to była pęknięta głowica w kierunku kanału wydechowego.
ale próbę zrobię i tak , bo do pracy się ¶pieszyłem
dzięki za podpowiedzi |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
maciejXtrem
UĹĽytkownik

PostĂłw: 168
Miejscowość: Tczew
Dołączył: 25.05.08 Motocykl: XTZ 750 SUPER
GG: 9866934
|
Dodane dnia 13.12.2009 09:30 |
|
|
Z tego co wiem we wszystkich XTZ drugi gar zapala po paru sekundach. Moja w lecie zapala normalnie lub z 3s. póĽniej. Ale teraz jak stoi w garażu (około 8 stopni) nie odpalana przez miesi±c to potrafi po 15s załapać na drugi gar. Pierwszy chwyta zawsze na dotyk.
Gdy potrzebna pomoc w trasie
www.lematrans.pl
Tczew koło Gdańska
Dla nawigacji:
N 54 04 44 40
E 18 46 41 16 |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 13.12.2009 10:25 |
|
|
u mnie też pierwszy odpala od razu.
jak było cieplej to tak jak pisze maciejXtrem po jakiej¶ 2-3s zapalał drugi. |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
ANDERE
UĹĽytkownik

PostĂłw: 85
Miejscowość: Mętów
DołączyĹ‚: 18.08.09 Motocykl: może? XL_600_R
GG: 11072349
|
Dodane dnia 13.12.2009 10:49 |
|
|
Jest jeszcze jeden sposób aby sprawdzić co nawalił czy pier¶cienie czy głowica z zaworami. Trzeba odkręcić głowice i nalać na zawory chyba naftę techniczn± (nie pamiętam dokładnie ) i jeżeli po upływie paru godzin(od 8 do 12 godzin) nie ubędzie jako¶ bardzo znacznie tej nafty to znaczy że zawory szczelne. Można też za pomoc± tego cudownego płynu poszukać pęknięć w głowicy jeżeli posmarujesz głowice naft± i wytrzesz dokładnie jak±¶ szmatk± do sucha (bez używania żadnych rozpuszczalników itp) , a potem posypiesz talkiem to w miejscu pęknięcia talk nasi±knie naft± i niewidoczna dla oka pęknięcia stanie się widoczne.
PS. Nie jestem pewny czy to jest nafta na 100% ale taka metoda jest na pewno używana przy sprawdzaniu wad materiałowych w odlewach i jest praktycznie niezawodna przy szukaniu niewidocznych pęknięć 
 |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 13.12.2009 11:13 |
|
|
tak to na pewno używa się nafty
ale o wykrywaniu pęknięć za pomoc± talku nie słyszałem, ale kiedy¶ sprawdzę
ale szkoda mi rozbierać silnik, jak zaworów nie ruszałem bo widać że dawno tam nikt nie zagl±dał bo uszczelka jest już dobrze sparciała.
jest jeszcze co¶ takiego jak pomiar szczelno¶ć komory spalania, ustawiamy tłok w GMP przy zaworach zamkniętych czyli cylinder w suwie pracy i pompuje się powietrze, trzeba jeszcze zdemontować kolektor wdechowy i ss±cy by słyszeć czy nie ucieka, ale ja to tylko słyszałem nie praktykowałem.
|
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
LukaSS
UĹĽytkownik

PostĂłw: 874
Miejscowość: Biała Podl./Warszawa
Dołączył: 09.06.08 Motocykl: XTZ 750 ST
GG: 6429228
|
Dodane dnia 13.12.2009 11:23 |
|
|
Nie liczcie że w motocyklu, który ma minimum 15 lat będ± szczelne przylgnie i gniazda.
Po docieraniu można sprawdzić szczelno¶ć naft±.
Komar 232, M-72 '46, WSK M06 B1 '68, WSK M21W2 Łobuz '81, Suzuki GSX-R 1100 '92, Kawasaki EN 450 LTD '85 ------------------------> XTZ 1000 '10  |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
ANDERE
UĹĽytkownik

PostĂłw: 85
Miejscowość: Mętów
DołączyĹ‚: 18.08.09 Motocykl: może? XL_600_R
GG: 11072349
|
Dodane dnia 13.12.2009 11:34 |
|
|
yogi napisał/a:
...jest jeszcze co¶ takiego jak pomiar szczelno¶ć komory spalania, ustawiamy tłok w GMP przy zaworach zamkniętych czyli cylinder w suwie pracy i pompuje się powietrze, trzeba jeszcze zdemontować kolektor wdechowy i ss±cy by słyszeć czy nie ucieka, ale ja to tylko słyszałem nie praktykowałem.
Miałem o tym w szkole wspominane jakie¶ 3 tygodnie temu i rzeczywi¶cie można osłuchiwać czy nie słychać szmerów w układzie dolotowym i wylotowym .Tak na dobr± sprawę to można ocenić czy nieszczelne s± zawory dolotowe czy wylotowe , może nie jako¶ dokładnie ale tak pi razy drzwi da się co¶ wykluczyć 
 |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 13.12.2009 11:58 |
|
|
jak założę nowe wrotka do garażu i w piecu rozpalę , to napiszę jak sytuacja wygl±da. ja nie jestem mechanikiem z wykształcenia tylko rolnikiem a smarowanie to hobby |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
bejtszan
UĹĽytkownik
PostĂłw: 17
Miejscowość: AleksandrówKujawski
Dołączył: 01.04.09 Motocykl: xtz750ST WSK125
GG: 2597319
Skype: bejtszan
|
Dodane dnia 13.12.2009 14:27 |
|
|
ja zalałem kolegtory benzyna przed tym ustawiłem tłoki na spreżanie, i zaktesiłem recznie kluczem i na wszystkich 6 s±cych puszcza powietrze podejrzewam że mam wywalone gniazda i zawory, dotarłem je i to samo .
putanie czy jest to dobra metoda na sprawdzanie szczelno¶ci zaworów s±cych |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 15.12.2009 19:47 |
|
|
Dzi¶ porozbierałem i dobrałem się do tych zaworów i żaden nie był podparty na 4 ss±cych było po 0,10 1-0,12 i jeszcze 1-0,15 , a wydechowe 2x0,25 i 2x0,29
więc mnie to zaniepokoiło ale palcem uchyliłem podci¶nieniow± przepustnice i zobaczyłem że na jednym jest lekko uchylona, a na drugim całkowicie zamknięta(cylinder z tym słabszym sprężaniem) i sobie pomy¶lałem że on niema się czym napełnić
więc założyłem jeszcze raz manometr i w czasie kręcenia odkręciłem manetkę a tu szok
12,5bara
drugi gar i to samo 12,5bara
zawory ustawiłem ss±ce na 0,20mm i wydech 0,30mm
co jeszcze zauważyłem to że krócice ss±ce s± w zaawansowanej rozsypce |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
fxrider
Super Administrator

PostĂłw: 1016
Miejscowość: Józefów
Dołączył: 10.11.07 Motocykl: R11GS&XL600R&LC4
GG: 9400818
|
Dodane dnia 15.12.2009 19:55 |
|
|
te, a wiesz, że sprężanie się mierzy wła¶nie z otwart± przepustnic± ? Znaczy masz zdrowe moto 
A co do tych nierówno opadaj±cych przepustnic to zrób co¶ z tym, bo może przez to więcej palić, nierówno pracować i strzelać w wydech.
Króćce ss±ce z rozebranej XTZ mam gdzie¶ jeszcze, w zeszłym roku był jeszcze w zupełnie dobrym stanie.
pzdr, Adam |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
yogi
UĹĽytkownik

PostĂłw: 57
Miejscowość: ok. Biłgoraja/Stare Króle
Dołączył: 07.03.09 Motocykl: xt 600k i xtz750
GG: 10458417
|
Dodane dnia 15.12.2009 20:11 |
|
|
teraz już wiem
a krócice zamówiłem nowe z larssona 53zł na czwartek będ±
to nie chodzi o te pierwsze podci¶nieniowe one s± ok. tylko ta jedna na o¶ce była więcej uchylona od drugiej
a może mi kto¶ powie jak czepić się przegl±du tych gaĽników, jak je synchronizować?
bo nigdy tego nie robiłem bo w xt nie miałem takiej potrzeby
a poziom jak się sprawdza za uruchomionym silniku? czy podczas zgaszonego. |
|
Autor |
RE: sprężanie a zapalanie ST |
fxrider
Super Administrator

PostĂłw: 1016
Miejscowość: Józefów
Dołączył: 10.11.07 Motocykl: R11GS&XL600R&LC4
GG: 9400818
|
Dodane dnia 15.12.2009 20:24 |
|
|
poziom na zgaszonym, pilnuj idealnie pionu moto (poziomica) przy pracy, bo to ma znaczenie.
Synchronizacja - potrzebujesz wakuometrów, podpinasz je do kolektorów ss±cych i ustawiasz ¶rub± wzajemne położenie względem siebie obu przepustnic. Na niskich obrotach i na wysokich, po każdym ustawieniu kilka przegazówek dla sprawdzenia czy nic się nie zmienia.
Oczywi¶cie ustawianie na ciepłym silniku i po serwisie gaĽników (w tym poziomu) bo inaczej to nie ma senzu.
Mam też metodę nieortodoksyj± na synchro bez wakuometrów, ale słabo się nadaje do polecania.
pzdr, Adam |
|